Ugrás a fő tartalomra
Minden kollekcióÉtlap és itallap
Hogyan építsd fel az étlapod és itallapod
Hogyan építsd fel az étlapod és itallapod

Elméleti szinten bemutatjuk neked, hogyan érdemes összeraknod az étlapod és itallapod, hogy maximálisan kihasználhasd a szoftverünk.

Frissítve több mint egy héttel ezelőtt

Az étlap és itallap felépítése az egyik legfontosabb összetevője a vendéglátó egységednek az Orsysban. Minél jobban és pontosabban van összerakva, annál egyszerűbb a kezelése, értelmezése. Itt olvashatsz arról, hogy hogyan érdemes felépíteni úgy az étlapot, hogy a lehető legkönnyebben tudd majd kezelni a rendszerünkben, akár kicsi akár nagy étlappal rendelkezel.

Az étlap felépítésénél az első lépés a termékcsoportok meghatározása, és a termékek elhelyezése ezekben a csoportokban. A második lépés, a feltétek, kiegészítők meghatározása, kategorizálása és termékhez rendelése lesz, amivel könnyedén tudod majd növelni a rendelési értékeket.

Ha már megvan az étlapod végleges struktúrája akkor olvasd el az Étlap feltöltése cikkünket.

Struktúra

Az Orsys rendszerében 4 különböző entitást különböztetünk meg amely teljesen lekezeli a legbonyolultabb étlapokat is.

Ezek az entitások:

  • Termékcsoport: Termékcsoportokba rendezhetőek a termékek, hogy átláthatóak legyenek és könnyebb legyen kezelni őket.

  • Termékek: Ezek azok a tételek, amiket értékesíteni tudsz a vásárlóknak.

  • Feltét csoport: Feltét csoportokba rendezzük a feltéteteket, hogy átláthatóbb legyen és külön szabályokat adhass hozzá.

  • Feltétek: Ezek azok az extrák, kiegészítők, amiket a termékek mellé értékesíthetsz.

Egy példával bemutatva: Termék csoport a “Pizzák” amin belül a termékek a különböző pizzáid, például “Hawaii pizza”. Feltét csoport, akkor lehet a “Pizza feltétek” amiben a különböző extra feláras feltétek vannak, például: “Sonka” vagy “Tojás”.

Termékcsoportok

A termékcsoportok segítségével tudod könnyedén kategorizálni a termékeidet. Ez a legelső lépés az étlap, itallap felépítéséhez. Általánosságban elmondható, hogy az étlapodhoz hasonlóan kell itt is csoportosítani, de vannak néha kivételek.

A csoportok segítségével elkerülhető, hogy minden egyes alkalommal egyszerre több száz termék között kelljen keresgélni a pincérnek vagy diszpécsernek. Azonos termékeket egyetlen csoportba érdemes elhelyezni, hogy mindig a megfelelő helyen találd meg, amit éppen keresel.

Például, ha vannak pizzáid egyetlen méretben, egyetlen elkészítési móddal, akkor az összes létező pizzádat majd ebbe az egy csoportba kell elhelyezned. Viszont ha több méretben kapható a Pizza, akkor érdemes azt külön csoportokra szedned: “Pizzák 32 cm” és “Pizzák 45 cm”.

Miért hasznos a több kategória?:

  • Átláthatóbb lesz az étlap a munkatársak számára,

  • Tulajdonság öröklődés miatt kevesebb a feltöltés ideje,

  • Egyszerűbb a termékek kezelése az admin felületen.

Alcsoportok

Az Orsys rendszerében van lehetőség létrehozni alcsoportokat a csoportok alatt. Ez egy hasznos funkció, amivel még jobban tudod rendszerezni a menüt.

Minden csoportban létrehozhatóak további alcsoportok. Például: “Alkoholos italok” alá létrehozhatóak a “Vodka”, “Rum” és “Whisky”.

Alcsoportok használatát engedélyezni kell a beállítások alatt: “Beállítások” menüpont “Általános” almenü “Étterem kezelés” alatt a “Csoportban a csoport” részt.

Termékek

A termékeket az előre meghatározott és létrehozott termék csoportokban kell elhelyezni annak megfelelően, hogy melyik étel milyen kategóriába tartozik.

A termékek kategorizálásánál mindenképpen tartsd szem előtt, hogy a használatánál könnyű legyen megtalálni őket.

A termékcsoportoknál lévő példával élve, az azonos méretű és elkészítésű pizzák legyenek mindig egy csoportba, ne kerüljön fölöslegesen egy pizza például egy levesek csoportba.

Feltétek és termék kiegészítők

A feltétekkel, termék kiegészítőkkel tudod elérni, hogy többet költsenek a vendégeid nálad, mint amennyit szerettek volna. Ráadásul felgyorsíthatod és megkönnyítheted vele a rendelés felvételt is. Ezáltal nagyobb bevételt és több profitot elérve, úgy hogy csökken a kavarodás.

Egyes termékekhez érdemes olyan extra kiegészítőket ajánlani, amiket esetleg más termékek meg sem kaphatnának. Például egy pizzához kérhessenek extra feltétet vagy egy kávéhoz pluszba méz, cukor, tej és mandulatej is kérhető legyen.

Feltét csoportok

A termék csoportokhoz hasonlóan, a feltéteket, kiegészítőket is érdemes kategorizálni az egyszerűbb, gyorsabb és átláthatóbb kezelhetőség miatt.

A feltétek csoportba helyezésénél is érdemes a megegyező kiegészítőket egyetlen csoportban elhelyezni. Például a pizzákra kérhetőek extra feltétek, akkor azokat tedd egy feltét csoportba. Ugyanígy a hamburger kiegészítők is, de a kávé extrák is egy külön csoportba kerüljenek.

Feltét csoportoknál nem használhatóak az alcsoportok.

Feltétek

A feltétek olyan kiegészítő tételek, amelyekkel egyszerűen lehet növelni a kosárértéket vagy többek között lehetővé teszi, hogy ne kelljen egy termékből több variánst létrehozni azért, mert például több féle körettel kérhető egy főétel.

A lehető legtöbb esetben érdemes kihasználni ezt a funkciót. Főételekhez adhatunk köreteket, pizzákhoz, hamburgerekhez extra feltéteket, menükhöz üdítőt.

Választ kapott a kérdésére?