Ha még nem telepítetted az eszközödre az Orsys POS programot, akkor olvasd el a POS telepítési útmutatót.
Első megnyitás és bejelentkezés
A program első megnyitásakor megjelenik egy bejelentkezési felület. Ide vagy a tulajdonosi felhasználónevet és jelszót lehet megadni vagy egy munkatárs belépési adatait. Javasoljuk, hogy minden munkatársnak külön legyen belépési profilja, így könnyen visszakövethető, hogy ki mit csinált a múltban, erről részleteket a Munkatársak kezelése cikkben olvashatsz.
A jelszó alatt egy checkbox található a jelszó megjegyzésére. Ez alapértelmezetten ki van pipálva, tehát a belépés után elmenti a profil adatait és legközelebb már csak 1 kattintással be lehet jelentkezni.
Amennyiben egy ismeretlen gépen szeretnél belépni, vagy nem szeretnéd, hogy a munkatársak hozzáférjenek a tulajdonosi adatokhoz, akkor vedd ki a pipát a jelszó megjegyzése mezőből.
A bejelentkezési felület jobb alján található a POS program aktuális verziószáma, pici szürke karakterekkel.
Bejelentkezés után a rendszer letölti az összes szükséges adatot a szerverről, mint például a vásárlókat, beállításokat, termékeket, stb. Ehhez szükséges egy stabil internet elérés.
Elmentett jelszó belépés
Már nem elsőnek jelentkezel be, akkor egy kicsit más felület jelenik meg a program megnyitása után. A belépési oldalon láthatod az aktuális mentett belépéseket, jelszóval vagy anélkül. Megkülönböztetés miatt láthatóak a felhasználónevek.
A mentett profilra kattintva a rendszer beléptet a POS programba.
Amennyiben szeretnél egy mentett belépést törölni, kattints a profil jobb felső sarkában lévő piros “X” gombra.
Új belépés mentéséhez az alsó “Új belépés” gombra kattintva tudod megtenni.
Felület és menü
Bejelentkezés után a POS megnyitja az elsődleges egységed felületét az alapján, hogy milyen csomaggal és szolgáltatással rendelkezik. Erről kicsit később írunk az egység kiválasztás résznél.
A képernyő alján található a navigációs sáv. Itt balról jobbra a következő gombok jelennek meg:
Menü: itt éred el a fő menüpontokat,
Gyors kiszolgálás: itt vehető fel gyors kiszolgálás rendelés (csak akkor jelenik meg, ha Mini csomagot használsz),
Asztalok: itt érhetőek el az asztalok és a gyors kiszolgálás (csak akkor jelenik meg, ha rendelkezel asztalokkal és beülős szolgáltatással),
Rendelések: itt kezelhetőek a telefonos és portálos rendelések (csak akkor jelenik meg, ha rendelkezel kiszállítással és elviteles szolgáltatással),
Futárok: itt érhetőek el a futárok és itt lehet kezelni melyik rendelés melyik futárhoz tartozik (csak akkor jelenik meg, ha rendelkezel kiszállítás szolgáltatással és futárokkal),
Egység választó: itt tudod kiválasztani az aktuális vendéglátó egység profilját, ha többel rendelkezel,
Státusz jelző: alapvetően egy zöld pipa jelenik meg ha minden rendben, de itt láthatod ha probléma van például a nettel vagy a szerverrel.
A navigációs sáv elemei attól függenek, hogy milyen csomagban vagy és milyen szolgáltatás beállításokkal használod az Orsys POS programot. A csomagokról az előfizetések oldal cikkben olvashatsz többet.
Státusz jelző
A kijelző jobb alján látható legszélső fehér kocka, benne egy ikonnal.
Amennyiben a státusz jelző zöld pipát mutat, akkor minden rendben, a POS program eléri a szervert és van folyamatos kommunikáció.
Amennyiben a státusz jelző piros és egy áthúzott wifi jel jelenik meg, akkor az azt jelenti, hogy a POS program nem rendelkezik internet hozzáféréssel. Ilyenkor megjelenik a státusz jelzőben egy számláló, ami azt számolja, mióta nincs internet.
Hála a forradalmi SyncMaster találmányunknak ilyenkor is működik a POS és felvehetőek a rendelések, de néhány funkció nem elérhető, mert Offline funkcióba kapcsolt a rendszer. Javasoljuk, hogy mihamarabb oldjátok meg az internet elérés problémát, mert hosszú távon több órás kimaradás esetén lehetnek problémák a szinkronizációval.
Amennyiben a státusz jelző piros és egy áthúzott szerver jel jelenik meg, akkor az azt jelenti, hogy a POS program eléri az internetet, de nem tud csatlakozni az Orsys központi szervereihez. Ez akkor lehet, ha éppen egy frissítés zajlik a szerveren vagy valami miatt kimaradás vagy lassulás történik. Ebben az esetben kollégáink már keresik a hibát és javítják a problémát ezért várhatóan legkésőbb pár óra alatt elérhetővé válik a szerver.
Menü
A bal oldali menüt megnyitva a következő elemek láthatóak:
Termékek: itt kezelhető az étlap és itt állítható a termékek láthatósága,
Bevételezés: itt lehet bevételezni,
Elszámolás: lenyitva megjelenik a napi forgalom elszámolás és futár elszámolás,
Megrendelők: kiszállításos rendeléseknél itt kezelhetőek a megrendelői adatok,
Beállítások: lenyitva kezelhető a profil, nyomtatók és pénztárgépek,
Kilépés: ide kattintva kijelentkezik a profilból.
A menü bal alján választható nyelv, hogy milyen nyelven fusson a program.
A menü jobb alján látható a POS program aktuális verziószáma szürke karakterekkel.
Egységválasztó
Egységválasztó funkciója akkor hasznos és használható, ha egy profilhoz több vendéglátó egység is létre lett hozva. Ilyenkor a POS program használata közben egyszerre több egység is kezelhető nincs szükség mindig ki-be lépkedni a programba más profilokkal.
Az aktuálisan megnyitott egység neve jelenik meg jobb alul az egység választóban. Ilyenkor minden telefonos, asztalos, gyors kiszolgálós rendelés ide érkezik be.
Kiszállításos és elviteles rendeléseknél az összes profilhoz rendelt egység rendelése megjelenik és kezelhető.
Amennyiben több egységgel rendelkezel, de nem szeretnéd, hogy a munkatársak mindegyiket lássák és hozzáférjenek, akkor hozz létre új munkatárs profilokat külön egység hozzáféréssel.
Ha szeretnél többet megtudni az egységek hasznosságáról, akkor olvasd el a egyszerre több egység használata és hasznossága cikkünket.
Béta program
Ez az embléma akkor jelenik meg, amikor egy béta jelzésű programot használsz. Minden partnerünknek lehetősége van, hogy csatlakozzon béta programunkba, ahol a legfrissebb és legújabb funkciókat használhatják amihez a többi partnerünk még nem fér hozzá.
Béta nevéből is adódóan csak azoknak a partnereknek javasoljuk a béta használatát, akiknek nem probléma néhány apró hiba és azok jelentése. Természetesen mire egy verzió béta tesztelésre kerül már egy nagyon részletes belső teszten megy át, ahol a legtöbb problémát és hibát megtaláltuk és javítottuk.
Béta programunk azért létezik, hogy a legújabb funkciókat ne egyszerre publikáljuk minden partnerünknek, hanem egy kiválasztott kisebb csapat használhassa és jelezhesse ha valami probléma van. Így amikor élesítünk egy funkciót, biztosak lehetünk benne, hogy már használták élesben és a lehető legtöbb egyenetlenség ki lett javítva.