Ugrás a fő tartalomra

Éttermi honlap általános tájékoztató

Online rendelési felület működése, beüzemelése és általános információk.

Több mint 2 hónappal ezelőtt frissítve

Ebben a dokumentumban röviden bemutatjuk az éttermi honlap (más néven online rendelési felület) kiegészítő funkciónk működését és általános funkcióit. Részletesebb tájékoztatást linkelünk a kérdéses funkciókhoz is, de itt tudsz többet olvasni róla: Éttermi honlap funkciók.


Mire jó ez a funkció?

Az éttermi honlap funkcióval egyszerre több problémára is kínálunk megoldást: bevételek növelése egy egyedi honlappal, függőség csökkentése a portáloktól és kiadások csökkentése azáltal, hogy kevesebb portál jutalékot kell fizetni. Ezek mellett a funkció javítja a pénzáramlást az egységben, mivel minden online fizetett rendelés azonnal átutalásra kerül és így rögtön felhasználható a cégben.

Az éttermi honlap lényege, hogy egy olyan felületet biztosít a vásárlóidnak, ahol könnyedén és gyorsan tudnak közvetlen tőled és az étlapodról rendelni. A honlap kezeli a saját futáros kiszállításos rendeléseket és az elviteles rendeléseket is, tehát minden vendéglátó egység számára hasznos lehet.


Integrálódás az Orsys rendszerével

Minden adat, így az étlap, kiszállítási terület, ételképek és vásárlói adatok az Orsys rendszeréből olvasódnak ki, ezért nincs szükség egy újabb felület figyelésére vagy kezelésére. Minden rendelés az Orsys POS-ba érkezik és ott kezelhető.

Ahhoz, hogy használni tudd az Éttermi honlap kiegészítő funkciót, szükséged van legalább egy Alap csomag előfizetésre, mert Mini csomag esetén nem tudod kezelni a beérkező rendeléseket. Ezek mellett még be kell kapcsolnod az Éttermi honlap kiegészítő csomagot is.

Mivel az étlap is az Orsys rendszerében beállítható és kezelhető, ezért javasoljuk, hogy hajtsd végre a következő lépéseket:

  • Legyen az általunk javasolt struktúrában felépítve az étlap, itallap és kiegészítők, erről a hogyan építsd fel az étlapod és itallapod dokumentumban olvashatsz részletesen.

  • Kapcsold ki azoknál az ételeknél is italoknál, amit nem szeretnél értékesíteni a honlapon a “Elérhető online rendelés esetén” kapcsolót.

  • Állítsd be a számodra megfelelő módon az Éttermi honlap beállításait amiről a Éttermi honlap beállítások dokumentumban olvashatsz.


Éttermi honlap kiegészítő csomag árazása

Ez a kiegészítő csomag egy speciális árazást kapott, mert fontos volt a cégünk számára, hogy a lehető legjobb és ár/érték arányban leggazdaságosabb árazást tudjuk kínálni, ezért esett a választás a fix sávos havidíjra. Ez azért hasznos, mert minden partnerünknek csak annyit kell fizetnie a rendszer működtetésére amennyit ténylegesen használ belőle, továbbá így nem százalékos jutalékról beszélünk. Emiatt a rendszerbe sok kosárérték növelő funkciót tudunk fejleszteni, ami miatt neked növekszik a bevételed, de stabilan tartjuk a költségeket.

A sávos árazás a rendelések száma alapján alakul minden hónapban. Tehát az Éttermi honlap kiegészítő csomag ára, mindig az előző hónap rendeléseinek számából alakul. A konkrét árakról itt tájékozódhatsz: Éttermi honlap tájékoztató oldal.

Miért hasznos ez az árazás minden partnerünk számára?

  • Könnyen kiszámítható és stabil árazás, rejtett költségek nélkül,

  • Nem százalék alapú, nincs jutalék, nincs banki költség, nem számít mekkora rendelések érkeznek be,

  • Kedvező mind a kicsiknek, mind a nagyoknak egyaránt,

  • Töredéke a portálos jutaléknak és könnyen elcsábíthatóak vele a portálos vásárlók,

  • Ideiglenes bezárás vagy szüneteltetés esetén - vagy ha nincs rendelés - teljesen ingyenes.

Az Éttermi honlap kiegészítő csomagra nem vonatkozik hűségidő és bármikor felmondható, felmondás esetén a hónap lezárásával leáll a honlap működése.

Hasznos információ: amennyiben nem volt rendelésed (vagy csak minimális) egy hónapban, akkor a kiegészítő csomag teljesen ingyenes. A részletekről a tájékoztató oldalon tudhatsz meg többet.


Hogyan indítsd el első éttermi honlapod?

Ebben a részben azt mutatjuk be, hogyan érdemes elindítani - vagy leváltani jelenlegi - éttermi honlapodat. A következő folyamaton kell majd végigmenned és beüzemelned a honlapot, természetesen ha szükséges akkor minden lépésben tudunk segíteni.

0.) lépés: ellenőrizd, hogy megfelelő csomagban vagy az Orsys rendszerében. Mivel az éttermi honlaphoz minimum az Alap csomag használatára van szükséged.

1.) lépés: kapcsold be az Éttermi honlap kiegészítő csomagot az adminisztrációs felületen “Beállítások” alatt az “Előfizetések” oldalon.

2.) lépés: állítsd be a működési és megjelenítési beállításokat.

3.) lépés: állítsd be az egyedi domained, erről lentebb írtunk.

5.) lépés: kezdd el hirdetni az oldalad, hiszen amiről a vásárlók nem tudnak az nem is létezik.

Egyedi domain választás

Ez a rész akkor hasznos, ha még nem rendelkezel meglévő egyedi domainnel és éttermi honlappal. Amennyiben ez adott, elég csak beállítani azt a domaint az alap beállításoknál.

Javaslat: Vendéglátó egységenként, márkánként csak egy éttermi honlapod legyen, persze ha több márkát is üzemeltetsz egyszerre, nekik érdemes külön-külön éttermi honlapot létrehozni.

Az egyedi domain szolgál arra, hogy a vásárlók könnyen megtaláljanak az interneten és segít a keresőoptimalizálásban. Például egy pizzériának, akinek a neve Pizza Variante annak egy jó egyedi domain a pizza-variante.hu.

Javaslat a domain kiválasztásánál:

  • Ne legyen túl hosszú, fontos, hogy könnyen megjegyezhető legyen,

  • Ne tartalmazzon nehezen kiejthető külföldi szavakat,

  • Ne tartalmazzon nehezen betűzhető szavakat, például sok mássalhangzó egymás után,

  • Magyarországon “.hu” végződésű domain legyen, ez a legismertebb,

  • Ne legyen foglalt a domain, ezt a www.domain.hu oldalon tudod ellenőrizni.

Domain beállításáról itt olvashatsz részletesebben: egyedi domain beállításának folyamata.


Hogyan válthatod ki az éttermi portálokat?

Bár ez a folyamat nem azonnali, de munkatársaink már több étteremnél és vendéglátó egységnél sikerrel jártak és a 80% portálos rendelés eloszlást átalakították akár 10-20%-ra is, ezzel akár milliókat spórolva egy-egy vendéglátó egységnek.

Ha Te is szeretnéd csökkenteni a függősséged a portálokkal szemben és a saját márkád erősíteni, akkor a következő lépéseket javasoljuk:

  • Rendelt meg az éttermi honlap csomagunk, állítsd be és integrálj minél több online fizetési módot.

  • Tölts fel profi képeket az étlapra, hogy minél gusztább legyen az étlapod. Ha profi fotósra van szükséged, olvasd el az Étlap fotózásról szóló dokumentumunk.

  • Kezdj el hirdetni mind a portálos rendelőknek mind pedig online. Profi online marketing szolgáltatásunkról itt olvashatsz többet: Vendéglátó online marketing.

  • Profitálj: minden egyes rendelés ami ide érkezik, nem csak plusz bevételt hoz, de csökkenti a havi jutalék kiadásaidat is.

Szakembereink segítségével már az első hónapokban érhető el eredmény és akár egy év alatt teljesen leváltható mindenféle külső függőség.


Jogi megfelelés: ÁSZF és adatvédelem

A kiegészítő csomaghoz jár teljesen ingyenesen egy robosztus jogi védelem amivel biztosítjuk, hogy a honlapod megfelel az aktuális jogszabályi követelményeknek, adatvédelmi passzusoknak és folyamatosan ügyvédek által frissítve van minden jogi dokumentum.

Milyen jogi dokumentumok jelennek meg a honlapon:

  • Általános szerződési feltételek

  • Adatvédelmi nyilatkozat

  • Süti kezelés és sütik leírása

Ezzel védve vagy a csalások ellen és biztosítva van, kinek mi a felelőssége. Továbbá megfelelsz a GDPR törvénynek és egy profi sütikezelő rendszered is van. Javasoljuk, hogy egyszer legalább olvasd el a honlapodon az ÁSZF-et és adatvédelmi nyilatkozatot, hogy tisztában legyél azzal, mi található ezekben a dokumentumokban.

Amint törvény módosítás történik vagy új törvényt hoznak be, ügyvédeink azonnal frissítik a jogi dokumentumokat minden éttermi honlapon.


Éttermi honlap funkciók és beállítások

Az Éttermi honlap kiegészítő csomagot rengeteg hasznos funkcióval láttuk el és teljesen egyénre - márkára szabható. Ebben a részben csak összeszedjük a lehetőségeket és linkeljük számodra a további dokumentumokat. Mivel ez a rendszer folyamatos fejlesztés alatt áll, ezért ez a dokumentum is folyamatosan frissül majd az új beállításokkal.

Profi rendszergazdák és szerverek

Nem kell foglalkoznod azzal, hogy milyen szerverre van szükséged vagy éppen hogyan oszd el a forgalmat több szerver között. Munkatársaink felügyelik a szervereket és speciális felhő alapon futtatják a honlapod, ezért neked semmi teendőd és nem kell félned, ha hirtelen sok látogató megy az oldaladra, a rendszerünk mindent elbír.

Működési beállítások

Ezen a részen kezelheted a honlapod működésével kapcsolatos beállításokat. Bár a honlap regisztrációkor a rendszer beállított egy alapértelmezett működést, javasolt azt átnézni, ellenőrizni és az egységre szabva beállítani. Részletek itt olvashatsz a működési beállításokról.

Megjelenítési beállítások

Itt kezelhető a honlap megjelenítése és azok beállításai. Milyen stílusban és milyen színekkel jelenjen meg a honlap, mik látszódhatnak és mik nem. Ezekkel a beállításokkal tudod egyedire a céged arculatára szabni a honlapot. Részleteket a megjelenítési beállítások dokumentumban olvashatsz.

Fizetési mód beállítások

Itt tudod kezelni a honlapon elérhető fizetési módokat és integrálni az online fizetéseket. Mivel a rendszerünk teljesen jutalék mentes, ezért csak a Te fizetési megoldásaid jelenhetnek meg, ezzel is biztosítva, hogy az esetleges banki költségeken felül ne kelljen további díjakat fizetned. Részleteket a fizetési mód beállítások dokumentumban olvashatsz.

Marketing és e-mail beállítások

Itt kezelheted egyrészről a levélküldést, honnan és milyen levelet küldjön a rendszer a nevedben, továbbá itt kötheted be a különféle marketing integrációkat, hogy Te vagy a marketingesed profi munkát tudjon végezni. Részleteket a marketing és e-mail integrációk dokumentumban olvashatsz.

Rendkívüli zárás és ideiglenes zárás

Ezzel a funkcióval tudod kezelni a rendkívüli zárásokat, például ünnepnapok vagy technikai problémák, itt tudod bezárni az éttermi honlapot, hogy ne érkezzenek be rendelések. Ez egy nagyon fontos funkció, hiszen ha nem használod a POS megnyitás figyelést akkor itt mindenképpen kezelned kell ezeket a speciális eseteket. Részleteket a rendkívüli zárás dokumentumban olvashatsz.

Kuponok és kupon kedvezmények

A rendszerben könnyedén tudsz egyedi kuponokat és kuponkedvezményeket beállítani, ami nagyon hasznos a marketingben és a vevőszerzésben. Úgy alakítottuk ki a rendszert, hogy bármilyen kupont létrehozhatsz amire csak szükséged van, továbbá láthatod is hogy melyiket hányszor használták fel. Részleteket a kupon kezelés dokumentumban olvashatsz.

Választ kapott a kérdésére?