Ebben a cikkben a kiszállítós és elviteles rendelések kezelésével foglalkozunk, amennyiben a rendelésfelvételről szeretnél olvasni, kattints ide: kiszállítós és elviteles rendelések felvétele.
Erre a részre érkeznek a portálos és pluginos rendelések is.
Rendelési lista
Ezen a részen látható az összes mai napi rendelés státusz alapján csoportosítva.
Egy rendelés megjelenő adatai:
A doboz bal oldalán látható a rendelés azonosítója és alatta a rendelés óta eltelt idő.
Középső részen:
felül látható, hogy honnan érkezett a rendelés (ikonnal jelezve),
alatta hogy kiszállításos vagy elviteles,
alatta a vásárló neve és hogy hanyadjára rendelt, vagy új vásárló,
alatta pedig a cím, ha kiszállításos rendelés.
Jobb oldali részen:
Felül a rendelés értéke,
alatta a rendelés státusza,
alatta pedig, hogy melyik egységbe érkezett a rendelés.
Egy új rendelés általánosságban ezen a státusz folyamaton megy végig:
Várakozó: portálos és plugines rendelések kerülnek ide, ahol szükség van a rendelés elfogadására.
Időzített: időre rendelés esetén, feldolgozásra vagy időre vár.
Konyha: elkészítés alatt.
Futárra vár: elkészült az étel, a konyhán jelezték, hogy kész és most futárra vár. Ha elviteles rendelés, akkor ez a státusz az elvitelre vár.
Futárhoz rendelve: a rendelés futárhoz lett rendelve, de a futár még nem indult el.
Futár elindult: a rendelés a futárnál van, aki már elindult vele.
Teljesítve: a rendelés sikeresen teljesítve.
Sztornó: a rendelés valamelyik lépésnél sztornózva lett.
Több egység üzemeltetésekor mindegyik megjelenik a rendelési listában, hogy ne kelljen az egységek között lépkedni. Ezt úgy lehet megakadályozni, hogy a belépett profilhoz csak egy egység van hozzárendelve.
Rendelés adatai és kezelése
Egy rendelésre kattintva bejön a rendeléssel kapcsolatos minden információ egy új oldalon.
Az oldalon található adatok:
Bal felül látható a rendelés fő adatai és vásárló adatai:
Honnan érkezett be a rendelés és milyen szállítási móddal,
Alatta a vásárló neve, az hogy hanyadjára rendel vagy új vásárló-e,
Elérhetőségi adatok,
Kiszállításnál cím adatok, (a cím melletti térkép ikon kattintható, ilyenkor egy térképen jelenik meg a GPS adat)
Bal alul a fizetés részletei:
Mivel fizet a vevő,
Termékek ára, kiszállítási díj, csomagolási díj, kedvezmény és végösszeg,
Jobb felül 3-4 gomb, a nyomtatás és pénztárgép gombok
Első kis QR kód gomb a pénztárgépbe való adatküldés. Ez csak akkor jelenik meg, ha rendelkezel pénztárgép előfizetéssel és minden rendben be van állítva.
Teljes blokk: kattintásra 1 db konyha és 1 db futár blokk nyomtatása,
Konyha blokk: kattintásra 1 db konyha blokk nyomtatása
Futár blokk: kattintásra 1 db futár blokk nyomtatása
Alatta a státuszok kezelése gomb amiről részletesebben lentebb írunk,
Alatta pedig a rendelt termékek, kiegészítők és árak.
Rendelés státusz és kezelés
Meglévő rendeléseknél amíg az nincs sztornózva vagy teljesítve, kezelő gombok jelennek meg amivel a következő státuszba vihetjük.
A gombok működése attól függ, hogy a rendelés éppen milyen státuszban található és hogy milyen beállítások lettek bekapcsolva az adminisztrációs felületen.
Például egy várakozó rendelésnél mindig egy “Elfogadás” és “Sztornó” gomb jelenik meg, viszont egy konyhán lévő kiszállításos rendelésnél a “Futárhoz” gomb jelenik meg. Amennyiben kiszállításos rendelésről van szó, de nincs megadva adminisztrációs felületen futár, úgy nem a futárhoz gomb jelenik meg hanem a “Kiszállítva”.
Sztornózás
Alap beállításoknál rendelést sztornózni minden munkatárs tud a rendelés beérkezésekor. Több beállítás is kezeli a sztornó lehetőségét, amiket lentebb felsorolunk. Ezek a beállítások az adminisztrációs felületen a “Beállítások” alatt a “Kiszállítás” menüpontban találhatóak a “Rendelések kezelése” dobozban.
Sztornó beállítások:
Van rendelés sztornó: ezzel a beállítással kikapcsolható teljesen a rendelések sztornózása.
Minden lépésnél van sztornó: ezt bekapcsolva nem csak az első lépésnél lehet sztornózni, hanem mindegyik lépésnél.
Teljesítés utáni sztornó: teljesítés után is van lehetőség a rendelések sztornózására.
Amikor egy munkatárs kezeli vagy módosítja a rendeléseket, ott minden cselekvés elmentődik a rendelés történetében, amit az adminisztrációs felületen lehet megtekinteni a rendelés részleteknél. Itt időrendben felsorolja a rendszer, hogy mikor melyik státuszba került vagy éppen mi lett módosítva a rendelésen, így kivédve a visszaéléseket.
Sztornó indokok
Rendelés sztornózáskor megjelenik egy felugró ablak ahol ki kell választani, hogy mi volt a sztornózás oka. Ennek két oka van, egyrészt könnyen visszanézhető legyen miért volt sztornó, másrészt bizonyos Portálos integrációknál ezt az adatot el kell küldenünk.
Utólagos módosítás
Ez egy olyan kiegészítő funkció aminek használatához be kell kapcsolni az adminisztrációs felületen a beállítást.
Utólagos módosításnak azt nevezzük, amikor már egy folyamatban lévő rendelést módosíthatunk, például fizetési mód, kiszállítási adatok, rendelt tételek és egyéb összetevők alapján.
Ez a beállítás alapvetően ki van kapcsolva, mert visszaélési lehetőséget ad a munkatársak kezébe ellenőrzés nélkül. Ha szeretnéd ezt a funkciót használni, akkor az adminisztrációs felületen a “Beállítások” alatt az “Általános” menüpontban az “Általános rendeléskezelés” dobozban kezelhető és beállítható.
Javasoljuk, hogy ha engedélyezed az utólagos módosítást, akkor kapcsold be a Vezetői PIN kódot is, hogy csak a tulajdonos és üzletvezető engedélyezhesse a módosítást.
POS felületen az utólagos módosítás használatához nyiss meg egy rendelést és kattints bal felül a “Módosítás” gombra.
Módosítás gombra kattintva megjelenik egy felugró ablak ahol kiválasztható, hogy mit szeretnél éppen módosítani:
Rendelt termékeket,
Kiszállítási zónát,
Személyes adatokat,
Fizetési módot,
Szállítási címet.
Kattints arra, amit szeretnél kezelni és a módosítás után mentsd el a változtatást.