Ugrás a fő tartalomra

Éttermi honlap működés beállításai

Működi beállítások amivel meghatározható hogyan használhatják a vásárlók az oldalad.

Több mint 2 hónappal ezelőtt frissítve

Ebben a dokumentumban arról írunk, hogy milyen működésbeli beállítások vannak az éttermi honlapra. Itt tudod a legfontosabb módosításokat megtenni, ezért érdemes legalább egyszer átnézni azokat.

Ebben a dokumentumban található információk csak az éttermi honlap működésére vonatkoznak.

Ezeket a beállításokat az adminisztrációs felületen az “Éttermi honlap” alatt az “Alap beállítások” menüpontban érheted el.


Általános beállítások

Itt kezelhetőek a legfontosabb általános beállítások. Sorrendben haladunk fentről lefele az oldal alapján.

Alapadatok

Itt kezelheted mi jelenjen meg az online rendelési felületeden az éttermedről. Kérlek pontosan állítsd be a céges adatokat mert ez alapján jelenik meg az ÁSZF és adatvédelem, ami ha nem megfelelő, meg is büntethetnek érte.

Étterem neve: Itt adhatod meg a honlapon, e-mailben és egyéb felületeken megjelenő étterem nevet.

Étterem címe: Itt adhatod meg azt a címet, amely a honlapon jelenik meg. Ezt fogja a rendszer feltüntetni az elviteles rendelések esetén, hogy az ügyfelek tudják, hova kell menniük az ételért. Példa a helyes formátumra: 1101 Budapest, Mongol utca 15.

Vállalkozás neve: A vállalkozás vagy egyéni vállalkozás neve. Vállalkozások esetében elegendő a rövidített név megadása.

Cégjegyzékszám, engedélyszám: Vállalkozás cégjegyzékszáma vagy egyéni vállalkozás esetén az engedély szám.

Adószám: Vállalkozás vagy egyéni vállalkozás adószáma.

Rövid bemutatkozás: Mutasd be röviden, miben rejlik vendéglátóhelyed különlegessége, és mit érdemes tudniuk róla a vásárlóknak és látogatóknak. Az itt megadott információk az „Információk” szakaszban jelennek meg. Ha hosszabb szöveget írsz, az első rész látható lesz, a teljes szöveg pedig kattintás után válik elérhetővé a látogatók számára.

Működés

Keresőrobotok tiltása: Ha letiltod a keresőrobotokat, a honlapod nem jelenik meg a Google és más keresők találatai között. Bár nem minden kereső veszi figyelembe ezt a beállítást, a legismertebbek általában tiszteletben tartják. Ez különösen hasznos lehet, ha nem szeretnéd, hogy a honlapod egyszerű internetes kereséssel elérhető legyen, például popup integráció használata esetén.

Alapértelmezett nyelv: Itt állíthatod be, mi legyen az alapértelmezett nyelv a honlapon. A lista folyamatosan bővül, de az étterem alapnyelvének megadása kötelező.

Rendelések típusa: Milyen rendeléseket fogadsz az éttermi honlapon? Beállítható az összes lehetőség egyben. Fontos, hogy csak olyan rendelést tudnak leadni a vásárlók, amit itt kiválasztasz.

Rendelés utáni státusz megjelenítése: A sikeres rendelés oldalon a vásárló valós időben követheti, hogy éppen milyen státuszban van a rendelése. Ez a funkció különösen hasznos, mivel lehetővé teszi számára, hogy nyomon kövesse a kiszállítás folyamatát vagy megtudja, mikor veheti át az ételt elvitel esetén. Ha kikapcsolod ezt a beállítást, a sikeres rendelés oldalon csak egy alapértelmezett visszaigazolás jelenik meg, további státusz információk nélkül.

Szükséges az aktív POS állapot?: Ha engedélyezed ezt a beállítást, a vásárlók csak akkor adhatnak le rendelést a honlapon, ha az étteremben a POS rendszer meg van nyitva és online kapcsolatban van. Ez hasznos például olyan esetekben, amikor a kollégák korábban távoznak, és elfelejtik bezárni az éttermet. A rendszer ilyenkor észleli, hogy a POS offline van, és automatikusan lezárja a honlapot.

Van rendszerhasználati díj?: Ez a rendszerhasználati díj, amelyet a rendszer minden rendeléshez hozzáad, és a vevő az étterem számára fizeti meg. Ha engedélyezed ezt a beállítást, lentebb meg kell adnod a pontos díj összegét. Ha nem engedélyezed, a rendszer nem számítja fel. A díj a kosárban egy külön sorban jelenik meg, egy információs gombbal, amelyre kattintva a vásárlók elolvashatják, miért kerül felszámításra ez az extra költség. Vásárlóknak megjelenő információ: "Ez a tétel arra szolgál, hogy szolgáltatásunkat üzemeltetni tudjuk, folyamatosan fejleszthessük és kényelmesebb rendelési élményt nyújthassunk a jövőben."

Rendszerhasználati díj összege: Add meg itt a pontos rendszerhasználati díj összegét, amelyet minden vásárlónak ki kell fizetnie. Ez általában 110 Ft, de szabadon megadhatsz más összeget is. Ha nem szeretnél rendszerhasználati díjat alkalmazni, kapcsold ki a fenti beállításban. Ügyelj arra, hogy a túl magas díj csökkentheti a vásárlók rendelési kedvét.

Van alapértelmezett csomagolási díj?: Ha engedélyezed ezt a beállítást, a következő lépésben megadhatod az alap csomagolási díjat. Ezt az összeget a rendszer automatikusan hozzáadja minden rendeléshez.

Alapértelmezett csomagolási díj értéke: Itt állíthatod be az alap csomagolási díjat, amelyet a rendszer automatikusan hozzáad minden rendeléshez. Ha nem szeretnél csomagolási díjat alkalmazni, azt a fentebb található beállításban tudod kikapcsolni.

Lehet regisztráció nélkül rendelni?: Engedélyezed, hogy az oldal látogatói regisztráció nélkül adhassanak le rendelést? Ebben az esetben a rendelési folyamat ugyanaz, mint regisztrációval, de nem szükséges jelszót megadni vagy bejelentkezni. A vásárlók számára továbbra is lehetőség van regisztrálni a rendelés folyamata során vagy annak végén. Javasolt ezt a funkciót használni, mivel statisztikák szerint a vásárlók több mint fele eláll a rendeléstől, ha kötelező regisztrálni.

Kötelező a szállítási cím megadása?: Ha a honlap kínál kiszállítási lehetőséget, a rendszer már a megnyitáskor megkérdezi a vásárlótól, hogy hova szeretné kérni a kiszállítást. A pontos cím megadása előtt nem tehet termékeket a kosárba. Ez segít abban, hogy a vásárló már a rendelés elején megtudja, elérhető-e hozzá a kiszállítás.

Lehet ÁFA-s számlát kérni?: Engedélyezed, hogy a vásárlók a rendelési folyamat során jelezzék, ha áfás számlát szeretnének? Ebben az esetben a rendszer bekéri a szükséges adatokat, amelyek a POS felületen jól láthatóan megjelennek. Ha használjátok a számlázási kiegészítő csomagot, a rendszer automatikusan elküldi a számlát a megadott adatok alapján.

Domain beállítások

Itt tudod kezelni az egyedi domaineket amin elérhető az éttermi honlap működés közben. Részletesen itt olvashatsz róla: egyedi domain beállítások és működése.

Online elérhetőségek

Az itt megadott online elérhetőségek ikonként jelennek meg a honlapodon, például Facebook vagy TripAdvisor.

Facebook link: Add meg az étterem Facebook oldalának URL-címét ebben a mezőben. Az ikon a honlap láblécében jelenik meg, és kattintásra a megadott linket nyitja meg. Ha nem adsz meg URL-t, az ikon nem lesz látható.

Instagram link: Add meg itt az étterem Instagram oldalának URL-címét. Az ikon a honlap láblécében jelenik meg, és kattintásra a megadott linket nyitja meg. Ha nem adsz meg URL-t, az ikon nem fog látszani.

Google Cégem link: Add meg az étterem Google Cégem profiljának URL-címét ebben a mezőben. Az ikon a honlap láblécében fog megjelenni, és kattintásra a megadott linket nyitja meg. Ha nem adsz meg URL-t, az ikon nem lesz látható.

Tripadvisor link: Add meg itt az étterem Tripadvisor oldalának URL-címét. Az ikon a honlap láblécében jelenik meg, és kattintásra a megadott linket nyitja meg. Ha nem adsz meg URL-t, az ikon nem fog látszani.

Elérhetőségek

Az itt megadott adatok jelennek majd meg az éttermi honlap bannerében és az információs oldalon. Itt tudnak elérni téged a vásárlók. Számít az elérhetőségek sorrendje, azt a táblázat bal oszlopában található le/fel nyíllal tudod módosítani. A sorban fentről lefele az első elérhetőséged egy-egy típusból mindig az elsődleges elérhetőség.

Előrendelés

Ezek a beállítások szabályozzák, hogy a vásárlók tudnak-e előrendelni, azaz időre rendelni tőletek. Bekapcsolásával leadhatnak olyan rendeléseket amiknek a kiszállítása vagy átvétele egy későbbi időpontban történik. Ez a POS felületen jól látható formában jelenik meg.

Előrendelési lehetőség kiszállítás esetén: Van lehetőség a honlapon leadni előrendelést? Ilyenkor megadhatja a vásárló mikorra kéri a szállítást. Ha ezt engedélyezed, akkor további beállítások jelennek meg a feltételekről.

Előrendelés maximális ideje kiszállítás esetén: Itt állíthatod be, hogy kiszállítás esetén mennyi időre rendelhetnek előre a vásárlók.

Előrendelés nyitvatartási időn kívül, kiszállítás esetén: Ha engedélyezzük ezt a lehetőséget, akkor a vásárlók a nyitvatartási időn kívül is leadhatnak rendeléseket nyitvatartási időre. Tehát akkor is történik forgalom generálás, mikor nincs nyitva az étterem. Nyitás alkalmával el kell fogadni ezeket a rendeléseket.

Előrendelési lehetőség elvitel esetén: Van lehetőség a honlapon leadni előrendelést? Ilyenkor megadhatja a vásárló mikorra érkezik meg a rendelésért. Ha ezt engedélyezed akkor további beállítások jelennek meg a feltételekről.

Előrendelés maximális ideje elvitel esetén: Itt állíthatod be, hogy elviteles rendelés esetén mennyi időre rendelhetnek előre a vásárlók.

Előrendelés nyitvatartási időn kívül, elvitel esetén: Ha engedélyezzük ezt a lehetőséget, akkor a vásárlók nyitvatartási időn kívül is leadhatnak rendeléseket nyitvatartási időre. Tehát akkor is történik forgalom generálás, mikor nincs nyitva az étterem. Nyitás alkalmával el kell fogadni ezeket a rendeléseket.


Étlap beállítások

Ezen a tabon kezelhetőek az étlappal kapcsolatos fontos működési beállítások.

Népszerű termékek megjelenítése: A vásárlók által kedvelt népszerű termékeket külön megjelenítjük az oldal tetején. Ez azért hasznos, mert olyan vásárlók, akik bizonytalanok abban mit rendeljenek, szívesen válogatnak olyan tételekből, amit mások már szeretnek és javasolnak.

Kiegészítő választó megjelenítése: Kosárba rakás alkalmával megjelenítse a rendszer a választható feltéteket és extrákat? Az étlapon megadott kiegészítőket veszi figyelembe.

Csoport leírások megjelenítése: A honlapon és applikációban megjelenjenek az adminisztrációs felületen megadott csoport leírások?

Termék leírások megjelenítése: A honlapon és applikációban megjelenjenek az adminisztrációs felületen megadott termék leírások?

Termék megjegyzések: Vásárlók kosárba rakás alkalmával írhatnak szabad szavas megjegyzést a termékhez? Például, hogy nem kérnek egy feltétet.


Időpontok

Ezen a tabon tudod kezelni az általános nyitvatartást. A nyitvatartási időn kívül nem tudnak rendelni a vásárlók, ezért fontos, hogy mindig frissítsd ezt az időt.

Beállítható egy napra több időpont is, tehát van lehetőség délelőtti és délutáni nyitvatartásra is egy napon belül.

Amennyiben ideiglenes zárást kell végrehajtani ami nem módosítja az általános nyitvatartást akkor azt ne itt, hanem a rendkívüli zárvatartás részben állítsd be.

Választ kapott a kérdésére?