Ugrás a fő tartalomra

Éttermi honlap - OTP SZÉP kártya integráció

Online rendelési felület OTP SZÉP kártya integráció folyamata

Több mint 2 hónappal ezelőtt frissítve

Ebben a dokumentumban az Éttermi honlapba integrálható OTP SZÉP kártyás fizetést részletezzük: szerződés és regisztráció folyamata továbbá bekötés az Orsys rendszerébe.


OTP SZÉP kártya

Az OTP SZÉP kártya online felhasználásával megbízható és biztonságos fizetési lehetőséget kínálhatunk ügyfeleinknek. Az OTP Bank által kibocsátott SZÉP kártya használatát az MNB felügyeli, és a kártya széles körben elfogadott Magyarországon, mind fizikai, mind online formában. A fizetés a SZÉP kártya egyenlege alapján történik, és a tranzakció közvetlenül a kereskedő bankszámlájára kerül jóváírásra.

Mi szükséges az online OTP SZÉP kártyás fizetés elindításához:

  • Szükséged van egy OTP SZÉP kártya elfogadói szerződésre az OTP Banknál.

  • Ha már rendelkezel SZÉP kártyás szerződéssel akkor egy új elfogadóhelyet kell regisztrálnod.

Információk:

  • Amennyiben már rendelkezel OTP SZÉP kártya szerződéssel, akkor új szerződés kötése nem szükséges, de a szerződést ki kell egészíteni.

  • A fizetések után tranzakciós díj kerül felszámításra, amely 3,6%.

Szerződéskötés folyamata

Amennyiben még nincs szerződésed az OTP SZÉP kártya elfogadására akkor a következő folyamaton kell végighaladni.

1.) lépés: Regisztráció megkezdése, látogass el a https://kereskedo.szepkartya.otpportalok.hu/kereskedo-szerzodeskotes/ oldalra.

Válaszd ki a megfelelő cégformát és add meg a kért adatokat.

2.) lépés: Kapcsolattartói adatok. Meg kell adni a kapcsolattartó adatokat, mint név, telefonszám, e-mail cím.

3.) lépés: Elfogadóhely adatai.

A következő adatok megadása szükséges:

  • Elfogadóhely megnevezése: étterem vagy vendéglátó egység neve.

  • Elfogadóhely címe: étterem címe.

  • Telefonszám (opcionális): ez a szám jelenik meg az elfogadóhely keresőben, étterem telefonszáma.

  • E-mail cím (opcionális): ez az e-mail cím jelenik meg a keresőben majd, étterem elérhetősége.

  • Honlap (opcionális): a végleges honlap domain címe, lehetőség szerint egyedi domain.

4.) lépés: Elfogadási módok.

A honlaphoz szükséges lehetőséget minimum ki kell választani: “Saját weboldalamon szeretnék elfogadni online SZÉP-kártyás fizetést (vPOST-t igényelek)

A többi lehetőség attól függ, mire van szükség, pl.: egy új OTP POS terminál.

Kiválasztás után szükséges megadni a honlap IP címét, ami a következő: “46.38.236.247

5.) lépés: Szerződés véglegesítése.

6.) lépés: A megadott kapcsolattartó e-mailre fog érkezni egy “Ajánlat szám” és egy szerződés. A szerződés jelszóval van lezárva, megnyitásához be kell írni az ajánlat számot aminek a formátuma: “KER/ÉÉÉÉ/SSSSSS” (ahol az ÉÉÉÉ az évet jelöli, pl 2025, az SSSSSS pedig egy 6 jegyű számot mutat).

A szerződést nyomtatni kell és aláírni.

Fontos: 2 példányban kell nyomtatni és aláírni.

7.) lépés: VPOS nyilatkozat kitöltése. Látogass el a https://kereskedo.szepkartya.otpportalok.hu/dokumentumok/ oldalra és töltsd le a “VPOS Nyilatkozat” dokumentumot. Ezt a dokumentumot nyomtasd ki és a következő adatokat add meg:

  • Cég képviseletére jogosult személy: ügyvezető neve

  • Cég neve: vállalkozás esetén elég a rövidített név, egyéni vállalkozás esetén a vállalkozó neve.

  • Cég adószáma: vállalkozás esetén a cég adószáma, egyéni vállalkozás esetén az egyéni vállalkozás adószáma.

  • Kérjük, jelölje x-szel a megfelelőt az alábbiak közül!”: itt két lehetőség van amit választani lehet az alábbiak szerint:

    • rendelkezem bankkártya elfogadó webterminállal (VPOS) az OTP Cégcsoportnál (Simplepay Zrt. - SimplePay, vagy OTP Bank Nyrt. - OTP Direkt), ezért kérem az OTP SZÉP kártya elfogadáshoz szükséges VPOS díjmentes biztosítását”: ezt akkor lehet bejelölni, ha már van aktív szerződésed a SimplePay fizetésre. Részleteket a SimplePay integrációról itt olvashatsz: SimplePay integráció.

    • a fenti két lehetőségből egyik sem igaz rám, a VPOS egyszeri 50.000 Ft + áfa díját vállalom”: ezt akkor kell bejelölni, ha nem rendelkezel OTP SimplePay fizetési rendszerrel.

  • Honlap adatai részhez:

    • Honlap címe: ide írd be a honlap domain címét, ha nem rendelkezel egyedi domainnel akkor a weboldal-ettermeknek-es domaint használd, de ne felejtsd le az aldomain részt, ami a domain elején van és az éttermed nevét tartalmazza.

    • IP cím: ezt írd be: 46.38.236.247

8.) lépés: Miután kinyomtattad a szerződést (2 példányban) és a VPOS nyilatkozatot (1 példányban), valamint kitöltötted és aláírtad mindkettőt, azokat postán kell elküldened az OTP részére.

Postacím: 1876 Budapest (OTP SZÉP kártya csoport)

Ezzel kész is az új szerződés. Most már csak várnod kell arra, hogy visszajelezzen az OTP. A következő lépésre nincs szükséged.

Új elfogadóhely regisztráció

Amennyiben már van OTP SZÉP kártyás szerződésed akkor csak egy új elfogadóhelyet kell regisztrálni az OTP felületén.

1.) lépés: Jelentkezz be az OTP SZÉP kártya portálra. Link: https://kereskedo.otpportalok.hu/bejelentkezes/

2.) lépés: Új elfogadóhely létrehozása: kattints a felső menüben az “Elfogadóhelyek” alatt az “Új elfogadóhely rögzítése” pontra.

Itt a következő adatok megadása szükséges:

  • Elfogadóhely megnevezése: étterem vagy vendéglátó egység neve.

  • Elfogadóhely címe: étterem címe.

  • Telefonszám (opcionális): ez a szám jelenik meg az elfogadóhely keresőbe, étterem telefonszáma.

  • E-mail cím (opcionális): ez az e-mail cím jelenik meg a keresőbe majd, étterem elérhetősége.

  • Honlap (opcionális): a végleges honlap domain címe, lehetőség szerint egyedi domain.

3.) lépés: Elfogadási módok:

A honlaphoz szükséges lehetőséget minimum ki kell választani: “Saját weboldalamon szeretnék elfogadni online SZÉP-kártyás fizetést (vPOST-t igényelek)

A többi lehetőség attól függ, mire van szükség, pl.: egy új OTP POS terminál.

Kiválasztás után szükséges megadni a honlap IP címét, ami a következő: “46.38.236.247

4.) lépés: elfogadóhely véglegesítése.

5.) lépés: VPOS nyilatkozat kitöltése. Látogass el a https://kereskedo.szepkartya.otpportalok.hu/dokumentumok/ oldalra és töltsd le a “VPOS Nyilatkozat” dokumentumot. Ezt a dokumentumot nyomtasd ki és a következő adatokat add meg:

  • Cég képviseletére jogosult személy: ügyvezető neve

  • Cég neve: vállalkozás esetén elég a rövidített név, egyéni vállalkozás esetén a vállalkozó neve.

  • Cég adószáma: vállalkozás esetén a cég adószáma, egyéni vállalkozás esetén az egyéni vállalkozás adószáma.

  • Kérjük, jelölje x-szel a megfelelőt az alábbiak közül!”: itt két lehetőség van amit választani lehet az alábbiak szerint:

    • rendelkezem bankkártya elfogadó webterminállal (VPOS) az OTP Cégcsoportnál (Simplepay Zrt. - SimplePay, vagy OTP Bank Nyrt. - OTP Direkt), ezért kérem az OTP SZÉP kártya elfogadáshoz szükséges VPOS díjmentes biztosítását”: ezt akkor lehet bejelölni ha már van aktív szerződésed a SimplePay fizetésre. Részleteket a SimplePay integrációról itt olvashatsz: SimplePay integráció.

    • a fenti két lehetőségből egyik sem igaz rám, a VPOS egyszeri 50.000 Ft + áfa díját vállalom”: ezt akkor kell bejelölni ha nem rendelkezel OTP SimplePay fizetési rendszerrel.

  • Honlap adatai részhez:

    • Honlap címe: ide írd be a honlap domain címét, ha nem rendelkezel egyedi domainnel akkor a weboldal-ettermeknek-es domaint használd, de ne felejtsd le az aldomain részt ami a domain elején van és az éttermed nevét tartalmazza.

    • IP cím: ezt írd be: 46.38.236.247

6.) lépés: a kitöltött VPOS nyilatkozatot e-mailben szkennelve küld el az OTP részére erre az e-mail címre: [email protected].

Ha van szerződésed, de nem tudsz belépni a portálra új elfogadóhelyet rögzíteni

1.) lépés: Látogass el a https://kereskedo.szepkartya.otpportalok.hu/dokumentumok/ oldalra és töltsd ki a „Elfogadói szerződés 1. számú melléklet” dokumentumot az elfogadóhelyre vonatkozóan.

Itt a következő adatok megadása szükséges:

  • Elfogadóhely megnevezése: étterem vagy vendéglátó egység neve.

  • Elfogadóhely címe: étterem címe.

  • Bankszámlaszám (opcionális): abban az esetben szükséges kitölteni, ha más számlaszámot szeretnél megjelölni. Ha az OPTEN-ben megtalálható ez a számlaszám nem szükséges igazolást küldeni róla.

  • Telefonszám (opcionális): ez a szám jelenik meg az elfogadóhely keresőbe, étterem telefonszáma.

  • E-mail cím (opcionális): ez az e-mail cím jelenik meg a keresőbe majd, étterem elérhetősége.

  • Honlap (opcionális): a végleges honlap domain címe, lehetőség szerint egyedi domain.

  • Az IP címhez ezt írd be: 46.38.236.247

2.) lépés: VPOS nyilatkozat kitöltése. Látogass el a https://kereskedo.szepkartya.otpportalok.hu/dokumentumok/ oldalra és töltsd le a “VPOS Nyilatkozat” dokumentumot. Ezt a dokumentumot nyomtasd ki és a következő adatokat add meg:

  • Cég képviseletére jogosult személy: ügyvezető neve

  • Cég neve: vállalkozás esetén elég a rövidített név, egyéni vállalkozás esetén a vállalkozó neve.

  • Cég adószáma: vállalkozás esetén a cég adószáma, egyéni vállalkozás esetén az egyéni vállalkozás adószáma.

  • Kérjük, jelölje x-szel a megfelelőt az alábbiak közül!”: itt két lehetőség van amit választani lehet az alábbiak szerint:

    • rendelkezem bankkártya elfogadó webterminállal (VPOS) az OTP Cégcsoportnál (Simplepay Zrt. - SimplePay, vagy OTP Bank Nyrt. - OTP Direkt), ezért kérem az OTP SZÉP kártya elfogadáshoz szükséges VPOS díjmentes biztosítását”: ezt akkor lehet bejelölni ha már van aktív szerződésed a SimplePay fizetésre. Részleteket a SimplePay integrációról itt olvashatsz: SimplePay integráció.

    • a fenti két lehetőségből egyik sem igaz rám, a VPOS egyszeri 50.000 Ft + áfa díját vállalom”: ezt akkor kell bejelölni ha nem rendelkezel OTP SimplePay fizetési rendszerrel.

  • Honlap adatai részhez:

    • Honlap címe: ide írd be a honlap domain címét, ha nem rendelkezel egyedi domainnel akkor a weboldal-ettermeknek-es domaint használd, de ne felejtsd le az aldomain részt ami a domain elején van és az éttermed nevét tartalmazza.

    • IP cím: ezt írd be: 46.38.236.247

3.) lépés: A kitöltött 1.sz. mellékletet és VPOS nyilatkozatot e-mailben szkennelve küld el az OTP részére erre az e-mail címre: [email protected].

Beállítás az Orsys rendszerébe

Amennyiben sikeres volt a szerződés, akkor már csak be kell állítani az Orsys adminisztrációs felületén az új online SZÉP-kártyás fizetést.

1.) lépés: Új fizetési mód létrehozása Orsys felületén:

Az adminisztrációs felületen nyisd meg az “Éttermi honlap” alatt az “Integrációk” menüpontot majd a “Fizetési módok” tabot. Kattints az “Új fizetési mód” gombra.

Beállítandó mezők:

  • Típus: válaszd ki az “OTP Szép kártya online” lehetőséget,

  • API kulcs: ide kell a feltölteni az OTP Banktól kapott titkos kulcs fájlt,

  • OTP POS id: ide kell beírni az OTP banktól kapott POSid-t,

Ha ez megvan kattints a “Mentés” gombra.

Ezek után már használható az OTP SZÉP kártyás fizetés.

Választ kapott a kérdésére?