Az Orsys rendszerében sok hasznos statisztika és grafikon érhető el, amik könnyítik az adatalapú döntéshozatalt és átláthatóvá teszik a vendéglátó egység működését.
A forgalom statisztika mutatja meg az egység pénzügyi forgalmát, rendelések számát és átlagos kosárértéket külön a helyszíni és a kiszállításos értékesítésre.
A menüben a “Statisztika” menüpont alatt a “Forgalom” almenüben érhető el.
Teljes forgalom statisztika
Az oldal megnyitásakor elsőként az összesített statisztika jelenik meg, ami együtt mutatja a kiszállításos és helyben fogyasztásos számokat.
Jobb felül állítható a dátumtartomány, ami alapértelmezetten az utolsó 30 napot mutatja összehasonlítva az azelőtti 30 nappal. Dátumra kattintva választható előre definiált tartomány de megadható egyedi -tól-ig dátum is.
A grafikon felett 4 nagyobb szám látható, amik a következők:
Összes forgalom: a kiválasztott dátumtartományban az egység teljes bruttó forgalma,
Kiszállítós forgalom aránya: ez a százalék mutatja meg, hány százalékban jönnek kiszállításos rendelések,
Rendelések száma: ez az összes sikeres rendelés számát mutatja,
Átlag kosárérték: itt látható, hogy az összes rendelést tekintve mekkora volt az átlagos kosárérték.
Grafikon magyarázat:
Az “Y” tengelyen a forgalom értéke látható,
Az “X” tengelyen a vizsgált napok száma,
A kék színű oszlopok a kiszállításos és elviteles rendelések értékét mutatja,
A narancs színű oszlopok a helyben fogyasztásos rendelések értékét mutatja,
A narancssárga csík pedig az előző időszak összesített értékét jelzi.
A grafikon egyik oszlopára húzva az egeret több információt tudhatunk meg arról az adott napról: napi forgalom, rendelésszám és átlagos kosárérték.
A grafikon alatt található egy részletező táblázat, amely napokra és típusokra bontva mutatja meg a számokat és a változást. A táblázat oszlop elnevezésére kattintva sorbarendezhető.
Helyszíni értékesítés forgalma
A második “Helyszíni értékesítés” tabra kattintva érjük el a helyben fogyasztás statisztikát.
Ha nem jelenik meg a helyszíni értékesítés tab, akkor az azért van, mert nincs beállítva az étteremhez helyszíni fogyasztás szolgáltatás.
A grafikon feletti 3 szám jelentése:
Összes forgalom: helyben fogyasztás teljes forgalma az adott időszakra,
Rendelések száma: helyben fogyasztás rendeléseinek száma,
Átlagos kosárérték: adott időszakban az átlagos kosárérték.
Grafikon magyarázat:
Az “Y” tengelyen a forgalom értéke látható,
Az “X” tengelyen a vizsgált napok száma,
A kék színű oszlopok mutatják a helyben fogyasztás forgalmát napokra bontva,
A narancssárga csík pedig az előző időszak értékét jelzi.
A grafikon alatt található egy részletező táblázat, amely napokra és típusokra bontva mutatja meg a számokat és a változást. A táblázat oszlop elnevezésére kattintva sorbarendezhető.
Kiszállítós értékesítés forgalma
A harmadik “Kiszállítós értékesítés” tabra kattintva érjük el az elviteles és kiszállítós fogyasztás statisztikát.
Ha nem jelenik meg a kiszállítós értékesítés tab, akkor az azért van, mert nincs beállítva az étteremhez kiszállítós szolgáltatás.
A grafikon feletti 3 szám jelentése:
Összes forgalom: elviteles és kiszállítós fogyasztás teljes forgalma az adott időszakra,
Rendelések száma: elviteles és kiszállítós fogyasztás rendeléseinek száma,
Átlagos kosárérték: adott időszakban az átlagos kosárérték.
Grafikon magyarázat:
Az “Y” tengelyen a forgalom értéke látható,
Az “X” tengelyen a vizsgált napok száma,
A kék színű oszlopok mutatják az elviteles és kiszállítós fogyasztás forgalmát napokra bontva,
A narancssárga csík pedig az előző időszak értékét jelzi.
A grafikon alatt található egy részletező táblázat, amely napokra és típusokra bontva mutatja meg a számokat és a változást. A táblázat oszlop elnevezésére kattintva sorbarendezhető.
Mire használható a forgalom statisztika
Sok hasznos információt lehet megtudni egy vendéglátó egység statisztikájának értelmezéséből.
Néhány hasznos kérdés, amire választ kaphatsz:
Hogyan teljesített az éttermem az utolsó 30 napban?
Az aktuális negyedévben hogyan változott a forgalom az előző év azonos negyedévéhez képest?
Meddig éri meg nyitvatartani karácsony (vagy bármilyen nemzeti ünnep) idején, az előző év statisztikái alapján?
Mennyit költenek átlagosan a vendégek helyben vagy kiszállítva egy rendelés alatt?
A forgalom hány százalékát teljesíti az étterem helyben vagy kiszállítva?
A jelenlegi marketing kampány hozott látható forgalom növekedést?