Nem nyomtat Windows eszközön
Problémád van a nyomtatással, esetleg nem nyomtat az Orsys blokkot? Windows eszköz esetén menj végig ezen a folyamaton, hogy megtaláld a hiba okát és javítani tudd a problémát.
1.) lépés: Nyisd meg a “Nyomtatók és szkennerek” oldalt a windows-ban.
Nyomtatók és szkennerek megnyitásához kattints a bal oldali alsó menüre és válaszd ki a “Gépház” lehetőséget. Itt a menüben kattints a “Bluetooth és eszközök” pontra, majd válaszd ki a “Nyomtatók és szkennerek” lehetőséget.
Másik lehetőségként nyisd meg a Windows keresőjét és írd be: “Nyomtatók és szkennerek” majd válaszd az első lehetőséget.
2.) lépés: Keresd meg és kattints a nyomtatód nevére.
Ellenőrizd, hogy a nyomtató “Aktív” és megfelelő az állapota. Ha nyomtató állapota “Inaktív”, az azt jelenti, hogy az eszközöd nem látja a nyomtatót, tehát ellenőrizd be van-e dugva és be van-e kapcsolva a nyomtató.
Problémák és megoldások:
Nem látható a nyomtató a Nyomtatók és szkennerek listában: Nincs telepítve megfelelően a nyomtató drivere, telepítsd újra az eszközt.
(USB) Nyomtató inaktív állapotban van a Nyomtatók és szkennerek listában: Nem érzékeli az eszköz a nyomtatót. Ellenőrizd, hogy be legyen kapcsolva a nyomtató és rendesen be van dugva az eszközbe. Próbáld meg másik USB lyukba dugni.
(WIFI/LAN) Nyomtató inaktív állapotban van a Nyomtatók és szkennerek listában: Nem érzékeli az eszköz a nyomtatót. Ellenőrizd, hogy be legyen kapcsolva a nyomtató és megfelelően be legyen dugva az internet kábel mind a routerbe, mind a nyomtatóba. Wifi esetén lehetséges, hogy elfelejtette a nyomtató a wifi beállításokat vagy megváltoztak azok, próbáld meg újra konfigurálni.
3.) lépés: Ellenőrizd a nyomtató beállítását az Orsysban.
Nyisd meg az Orsys POS programot, kattints a menüben a “Beállítások” alatt a “Nyomtatók” pontra.
Ellenőrizd, hogy be legyen állítva nyomtató és hogy ugyanaz legyen a nyomtató neve mint a Nyomtatók és szkennerek részen.
Problémák és megoldások:
Nem ugyanaz az Orsysban beállított nyomtató neve mint a Windows rendszerében: Nem megfelelően van beállítva a nyomtató az Orsys programban. Töröld a nyomtató beállítást és állítsd be újra.
Nem nyomtat teszt blokkot az Orsys nyomtató beállításnál: Probléma van a nyomtató elérésével. Ellenőrizd, hogy csatlakozik a nyomtató a Windowshoz és aktív a státusza.
4.) lépés: Teszt nyomtatás
Menj el a Windowsban a “Nyomtatók és szkennerek” részhez és válaszd ki a kérdéses nyomtatót. Itt kattints a “Teszt nyomtatás” gombra.
Problémák és megoldások:
Nem nyomtat teszt blokkot: A Windows rendszere nem éri el a nyomtatót. Ellenőrizd, hogy a megfelelő nyomtatót választottad ki. Amennyiben igen, próbáld meg másik kapcsolati típuson keresztül csatlakoztatni, esetleg másik portba bedugni.
5.) lépés: Nyomtató újra beállítása Orsysban.
Nyisd meg az Orsys POS programot, kattints a menüben a “Beállítások” alatt a “Nyomtatók” pontra. Töröld a már mentett de hibás nyomtatót a sorában található piros törlés gombra kattintva. Állítsd be újra a nyomtatót.
Újra beállítás közben nyomtass egy teszt blokkot.
Problémák és megoldások:
Nem nyomtat teszt blokkot az Orsys rendszere: Ez azt jelenti, hogy az Orsys nem éri el a nyomtatót.
Nyomtat teszt blokkot de nem megfelelő az elrendezése: Ez a probléma akkor lehet, ha nem támogatja a nyomtató az ESC/POS protokoll szerinti kommunikációt vagy nincs beállítva ez a kommunikáció (ez gyártó specifikus, a nyomtató leírásában megtalálható, például TSP100-asoknál tipikus probléma, hogy beállítás előtt nem támogatja, erről részletesebben: Star TSP100 hibaelhárítás).
6.) lépés: Továbbra sem nyomtat a nyomtató.
Próbáld meg a problémás nyomtatót egy másik eszközön használni. Amennyiben ott sem működik, akkor valószínűsíthető, hogy a nyomtatóval van probléma.
Problémák és megoldások:
Működik a másik eszközön a nyomtató, de az alap eszközön nem: Vagy a csatlakozással van probléma a jelenlegi eszközöd és a nyomtató között, vagy az eszközöd nem kompatibilis a nyomtatóval. Ellenőrizd a minimum gépigényt a nyomtatónál.
Nem működik másik eszközön a nyomtató: Valószínűleg a nyomtatóval van a probléma, lehet elromlott vagy már túl öreg. Érdemes lecserélni egy új nyomtatóra.
Nem nyomtat Android eszközön
Problémád van a nyomtatással az Android eszközödön? Menj végig a lenti folyamaton, hogy megtaláld a problémát és javíthasd.
Bluetooth Android nyomtatás hibaelhárítás
1.) lépés: Ellenőrizd, hogy párosítva van a nyomtató az eszközzel.
Nyisd meg az Android eszközön a “Bluetooth párosított eszközöket”.
Ellenőrizd, hogy megjelenik-e a nyomtató és hogy aktív a kapcsolat.
Problémák és megoldások:
Nem látszódik a listában a nyomtató: Nincs párosítva a két eszköz Bluetooth segítségével. Kattints az “Új eszköz párosítása” gombra és párosítsd a nyomtatóval a gyártó által megadott módon.
Látszódik a nyomtató, de nem aktív: Ha az eszközzel már párosítottad a nyomtatót, viszont az android szerint az eszköz nem megfelelően működik, vagy nem található, akkor győződj meg róla, hogy a nyomtató bekapcsolt állapotban van és készen áll a Bluetooth kapcsolat létesítésére. Amennyiben még mindig nem csatlakozik, akkor töröld a párosítást és próbáld meg újra.
2.) lépés: Ellenőrizd a nyomtató beállításokat az Orsysban.
Nyisd meg az Orsys POS programot, kattints a menüben a “Beállítások” alatt a “Nyomtatók” pontra.
Ellenőrizd, hogy be legyen állítva nyomtató és hogy ugyanaz legyen a nyomtató neve mint a párosított eszközök részen.
Problémák és megoldások:
Nem ugyanaz az Orsysban beállított nyomtató neve mint az Android rendszerében: Nem megfelelően van beállítva a nyomtató az Orsys programban. Töröld a nyomtató beállítást és állítsd be újra.
Nem nyomtat teszt blokkot az Orsys nyomtató beállításnál: Probléma van a nyomtató elérésével. Ellenőrizd, hogy csatlakozik a nyomtató az Android eszközhöz és aktív a státusza.
3.) lépés: Nyomtató újra beállítása Orsysban.
Nyisd meg az Orsys POS programot, kattints a menüben a “Beállítások” alatt a “Nyomtatók” pontra. Töröld a már mentett, de hibás nyomtatót a sorában található piros törlés gombra kattintva. Állítsd be újra a nyomtatót.
Újra beállítás közben nyomtass egy teszt blokkot.
Problémák és megoldások:
Nem nyomtat teszt blokkot az Orsys rendszere: Ez azt jelenti, hogy az Orsys nem éri el a nyomtatót.
Nyomtat teszt blokkot de nem megfelelő az elrendezése: Ez a probléma akkor lehet, ha nem támogatja a nyomtató az ESC/POS protokoll szerinti kommunikációt vagy nincs beállítva ez a kommunikáció (ez gyártó specifikus, a nyomtató leírásában megtalálható, például TSP100-asoknál tipikus probléma, hogy beállítás előtt nem támogatja, erről részletesebben: Star TSP100 hibaelhárítás).
USB Android nyomtatás hibaelhárítás
Amennyiben USB nyomtatót használsz Android rendszer alapján és az nem működik, de más eszközzel vagy csatlakozással igen, akkor azt jelenti, hogy az Android rendszeren belül megváltozott a nyomtató port száma (elérési útja). Sajnos ebben az esetben a megoldás, hogy letörlöd az Orsys éttermi szoftvert, újra telepíted és újra beállítod a nyomtatót.
Dolgozunk egy olyan megoldáson, ami nem igényel egy teljes újra telepítést de sajnos az Android rendszere ilyen téren nagyon kötött, ezért ha ezzel a problémával találkozol és ez volt a megoldás akkor írj nekünk e-mailben az [email protected].