Ebben a cikkben arról írunk, hogyan tudod ellenőrizni az NTAK adatküldés megfelelő működését és ha probléma van, hogyan találod meg a hibát és hogyan tudod javítani. Előfordulhatnak olyan hibák, amik a nem megfelelő beállítás miatt jöttek létre, ezeket megtalálva gyorsan javítható a probléma és helyreállítható az adatküldés.
Az NTAK történet menüpontot az adminisztrációs felület bal menüjében találod az “NTAK” menüpont alatt a “Történet” almenüre kattintva.
Ha még nem rendelkezel NTAK beállítással, akkor látogass el az NTAK adatküldés beállítása cikkre.
Alap felület
A menüpont megnyitásakor egy jól ismert felülettel találkozhatunk. A táblázatban azok az adatküldések jelennek meg amik megfelelnek a szűrési beállításoknak. Jobb felül állítható a keresendő dátum intervallum, ami alapértelmezetten a mai nap.
Táblázat adatai
A táblázatban minden fontos információ látható, de ha még több adatra van szükséged, akkor a megfelelő sor utolsó oszlopában található sárga információs gombra kattintva láthatod a részleteket.
Oszlopok és magyarázata:
Létrehozás dátuma: A rendelés létrehozásának dátuma, nem függ össze a felküldés dátumával.
Azonosító: A rendelés napi azonosítója. Mivel egy helyen látható a kiszállítás és helyben fogyasztás, ezért lehetséges hogy egy azonosító kétszer is szerepel a táblázatban, továbbá ha több napot nézel akkor is megtörténhet. A szám előtt található szemre kattintva megtekinthető a konkrét rendelés és annak minden adata.
Forrás: Mi a rendelés típusa és forrása. Helyben fogyasztás, elviteles vagy kiszállítás. Ha kiszállítás, akkor honnan érkezett a rendelés: telefon, Foodora, Wolt, stb..
NTAK Státusz: ez jelzi, hogy mi történt az NTAK adatszolgáltatással. A különböző státuszok és azok leírása:
Rendelés folyamatban: A rendelés még nincs lezárva ezért nem lett továbbítva az NTAK felé.
Függőben: A rendelés várakozik az NTAK adatszolgáltatásra.
Feldolgozás alatt: A rendelés elküldve az NTAK részére, de az NTAK még nem jelzett vissza a feldolgozás eredményéről.
Sikeres továbbítás: A rendelés minden adata sikeresen továbbítva. Nincs további teendő.
Sztornó továbbítva: A rendelés sztornózva lett és ez az információ sikeresen továbbítva lett az NTAK felé.
Sikertelen továbbítás: Probléma lépett fel az adatszolgáltatás közben. További információkért és a problémáért kattints a sárga információs gombra. A hibát javítani kell és manuálisan újraküldeni a rendelés adatait az NTAK felé.
Küldés kihagyva: Az NTAK adattovábbítás a rendelés felvételének pillanatában ki volt kapcsolva, ezért a rendelést nem továbbítjuk az NTAK felé. A másik lehetőség, ha a POS a rendelést a szerverre már törölt állapotban töltötte fel. Ez akkor lehetséges, ha internet kimaradás volt és törölve lett.
Szűrés a táblázatban
Az NTAK lista több beállítás alapján szűrhető:
Napi rendelésszám: Az ide beírt rendelés azonosítóra keres a rendszer.
Dátum intervallum: Az itt beállított dátum intervallumba létrejött rendelés felküldések tekinthetők meg.
Típus: Kiválasztható, hogy helyben fogyasztás vagy kiszállítás.
Forrás: Honnan érkezett a rendelés? Itt felsorolva találhatók a partner portálok és a telefonos rendelés.
NTAK státusz: Itt szűrhető a különböző NTAK státuszok. Ez akkor hasznos, ha például csak a hibás adattovábbításokat szeretnéd megnézni.
Felküldés részletek
A táblázatban a sárga információs ikonra kattintva egy felugró ablak jelenik meg, amiben további információkat találhatsz a felküldésről és az esetleges hibákról.
NTAK helyi azonosító: Az Orsys rendszer által generált azonosító a beküldéshez.
NTAK távoli azonosító: Az NTAK által visszaadott azonosító a beküldésről.
NTAK státusz megjegyzés: Hiba esetén egy rövid elnevezés amely néhány esetben kattintható.
NTAK hiba státuszok és leírása
Üres rendelés: Üres rendelés nulla tétellel.
Érvénytelen ÁFA: Helytelen vagy nincs megadva a tétel ÁFA tartalma.
Hiányzó feltét: -
Hiányzó kategória: Nincs megadva a tételnél az NTAK fő és alkategória.
Hiányzó mértékegység: Nincs megadva a tételnél az NTAK mértékegység.
Hiányzó mennyiség: Nincs megadva a tételnél az NTAK mennyiség.
Számítási hiba: Eltér a fizetett összeg a tételek, szervízdíj és borravaló összegétől.
Ismeretlen hiba: Még nem megtalált hiba. Ez alapján bővül a lista.