Ugrás a fő tartalomra

Asztaltérkép beállítása

Helyiségek és asztaltérkép beállítása és kezelése.

Több mint 3 hónappal ezelőtt frissítve

A funkció használatához minimum az Alap csomagra van szükség.

Asztaltérkép beállítása azoknak a vendéglátó egységeknek hasznos, ahol pincérek szolgálnak ki és rendelkeznek beülős térrel. Kisebb helyeknek ahol csak pultos felszolgálás történik, ott a Gyors kiszolgálást javasoljuk, amihez nincs szükség asztal térképre.

Az asztalok és asztalos helyiségek kezelését az adminisztrációs felületen érheted el az “Étterem” alatt az “Asztalok” menüpontban.


Asztalos helyiségek

Asztalos helyiségeknek nevezzük azokat a tereket, amik elkülöníthetőek egymástól, asztalokat tartalmaznak és átláthatóbbá teszik a pincéreknek a kiszolgálást. Például egy átlagos étteremnél ilyen helyiségek szoktak lenni: “Belső nagy tér”, “Rendezvényterem”, “Első kerthelyiség”, “Hátsó kerthelyiség”.

Helyiségek létrehozásakor bármilyen nevet meg lehet adni, arra kell törekedni, hogy minél könnyebben felismerhető legyen.

Új helyiség létrehozása

Új helyiség létrehozásához kattints az asztalok felett a helyiség választó tab jobb oldalán lévő “+” gombra.

Kattintás után megjelenik egy felugró ablak, ahol megadhatod az új helyiség nevét.

Fontos, jelenleg a helyiségek sorrendje nem módosítható, ezért érdemes már a létrehozás során a kívánt sorrendben felvenni őket.

Helyiség kezelése, archiválása

Az asztalok feletti helyiség kiválasztó tabon kattintva válaszd ki a kezelni kívánt helyiséget, majd kattints a “Helyiség kezelése” gombra.

Kattintás után megjelenik egy felugró ablak, ahol módosíthatod a helyiség nevét vagy archiválhatod az egész helyiséget.

Helyiségek nem törölhetőek, csak archiválhatóak. Amennyiben nyitott rendelés van egy helyiség asztalán, akkor az nem archiválható.


Különböző asztaltérkép típusok

Az Orsys rendszere két különböző asztaltérkép típust támogat, ami más-más egységeknek lehet hasznos.

Ez a beállítás az adminisztrációs felületen a “Beállítások” alatt a “Beülős” menüpontban érhető el az “Asztalok elrendezése” alatt.

1D asztaltérkép elrendezés

Ebben az esetben nincs helyben elrendezett asztaltérkép, csak egy sima felsorolás.

Ez a beállítás azoknak a helyeknek hasznos, ahol kevés asztal és helyiség van, illetve fontos az átláthatóság és a gyorsaság.

2D asztaltérkép elrendezés

Ebben az esetben egy teljesen berendezett “alaprajz” hozható létre helyiségekkel, asztalokkal és székekkel.

Ez a beállítás azoknak a helyeknek hasznos, ahol sok asztal és/vagy sok helyiség található, esetleg fontos nekik az asztalok székekre bontása.


Asztalok létrehozása

Asztalok létrehozásához választ ki a megfelelő helyiséget, majd a képernyő jobb tetején kattints az “Új asztal” létrehozása gombra.

Kattintás után megjelenik egy felugró ablak, ahol megadható az asztal elnevezése, asztal formája és mérete.

Mérettel és formával az összes lehetséges elrendezés létrehozható és kezelhető az Orsys rendszerében.

Létrehozás után az asztalokat hosszan kattintva lehet mozgatni a helyiségben a megfelelő helyére.


Asztalok kezelése

A már létrehozott asztalok utólag kezelhetőek és módosíthatóak. Módosításhoz kattints rá a kérdéses asztalra.

Itt ugyanúgy ahogy létrehozásnál, változtathatod az asztal nevét, formáját és méretét. A módosítás mentéséhez kattints a “Módosítás” gombra.


Asztalok archiválása

Asztalok törlésére nincs lehetőség, hogy minden statisztikai és rendelési adat megmaradjon, de ha nem szeretnéd az asztal térképen látni, akkor archiválni tudod őket. Archiváláshoz kattints a kérdéses asztalra majd a módosítás felugró ablakban kattints az “Archiválás” gombra.


Asztalok és székek külön kezelése

A 2D asztaltérkép elrendezésnél lehetőség van székek létrehozására is, ami a valóságban “mini” asztalokat jelent. Ilyenkor a rendelést magához az asztalhoz, de a különböző székekhez is fel lehet venni.

Mint a fenti képen is látható, a T3-as asztalt 4 székre bontottuk, aminek elnevezése a T3A, T3B és így tovább lett. Ilyenkor a POS felületen magára a T3 asztalra is felvehetünk rendeléseket de akár a T3B “székre” is, ezzel külön kezelve a vásárlót.

Az asztalon lévő rendelés szétszedéséhez nem szükséges a székek használata, megoldható részszámla kezelésével is.

Választ kapott a kérdésére?