Ugrás a fő tartalomra
Minden kollekcióStatisztika
Teljesítmény négyszög statisztika
Teljesítmény négyszög statisztika

Termékek elemzése profit és eladási mennyiség alapján.

Frissítve több mint egy héttel ezelőtt

Az Orsys rendszerében sok hasznos statisztika és grafikon érhető el, amik könnyítik az adatalapú döntéshozatalt és átláthatóvá teszik a vendéglátó egység működését.

A teljesítmény négyszög statisztika azt mutatja meg, hogy az egyes termékek mennyire híresek és mennyi profitot termelnek, továbbá hogy mely termékeken érdemes árat emelni, levenni az étlapról vagy jobban reklámozni. Ez a grafikon egyszerre dolgozza fel a helyben fogyasztott, elviteles és kiszállításos rendeléseket is.

A menüben a “Statisztika” menüpont alatt az “Étlap” almenüben érhető el.

Fontos, a teljesítmény négyszög grafikon akkor működik, ha a termékekhez be van állítva receptúra és az alapanyagoknak van beszerzési ára. A rendszer így tudja kiszámolni a profitrátát.

Grafikon értelmezése

A grafikon az X és Y tengelynél 4 szegmensre van bontva. Az X tengely az eladások arányát, az Y tengely pedig a profit százalékot mutatja. A grafikonon a pontok a bizonyos termékeket jelölik, amelyekre ráhúzva az egeret további részleteket tudhatsz meg.

A négy szegmens részletes magyarázata:

  • Legjobb termékek - jobb felső negyedben található. Ezek a termékek hozzák a legnagyobb profit százalékot és ezt kérik a legtöbbet a vásárlók. Ezek a termékek a húzó termékek, nem csak vásárlót hoznak, de jó profitot is termelnek, emiatt érdemes ezeket hirdetni az online és offline felületeken.

  • Olcsó termékek - jobb alsó negyedben található. Ezeket a termékeket sokan szeretik és viszik, viszont a profit százalékuk alacsonyabb. Érdemes lehet elgondolkodni ezeknél a termékeknél egy áremelésen.

  • Rejtett csodák - bal felső negyedben találhatóak. Ezeknél a termékeknél nagyon jó a profit százaléka, tehát sok pénzt termelnek az egységnek, viszont nem rendelik annyian. Érdemes lenne ezeket a termékeket a pincéreknek ajánlani vagy a hirdetésekben feltüntetni.

  • Rossz termékek - bal alsó negyedben találhatóak. Ezeket a termékeket nem rendelik a vásárlók és nem is termelnek elegendő profitot a többi termékhez képest, emiatt érdemes elgondolkodni a termékek megszüntetésén.

Ez a statisztika egy relatív értéket mutat az aktuálisan kijelölt időszak statisztikáiból és abban segít, hogy megmutatja neked a termékek egymáshoz való viszonyulását. Emiatt, ha kevés rendelésed van még a rendszerben, érdemes várni egy kicsit, hogy jobb számokat mutasson ez a grafikon.

Mielőtt törölnél egy terméket vagy módosítanád az árakat a grafikon alapján, mindenképpen végezz egy belső kutatást, hogy ez hogyan befolyásolja az egységed működését, hiszen egy grafikonon nem lehet minden fontos információt megjeleníteni, nehogy egy olyan terméket módosíts, ami fontos az egységed üzemelésében.

Választ kapott a kérdésére?