Ugrás a fő tartalomra
Minden kollekcióPOS program
Kiszállítós és elviteles rendelések felvétele
Kiszállítós és elviteles rendelések felvétele

Rendelések felvétele megrendelőhöz rendelve, extra adatokkal.

Frissítve ezen a héten

Ebben a cikkben arról írunk, hogyan tudsz a POS rendszerben olyan rendeléseket felvenni, amit megrendelőhöz adsz, tárolsz róluk adatokat és később felhasználhatod. Ezt a legtöbbször a kiszállítós éttermek szokták használni azért, hogy ha hív a vásárló telefonon, már tudd ki az, hova rendel és mit szeret. Ezeknek a rendeléseknek a kezeléséről egy másik cikkben írunk: kiszállítós és elviteles rendelések kezelése.

Ehhez a funkcióhoz legalább Alap- vagy Prémium csomagra van szükséged, Mini csomagban nem elérhető.

Amennyiben nem jelenik meg a POS-on a megfelelő menüpont, de rendelkezel a megfelelő csomaggal, akkor a beállításoknál a “Szolgáltatás típusa” résznél meg kell adnod, hogy kiszállításos rendelésekkel is foglalkozol.

Rendelés megkezdése

A rendelések oldalon a bal felső sarokban találod a “+ Rendelés” gombot, erre kattintva kezdheted meg a rendelésfelvételt.

Bal felül egy egység választót láthatsz az aktuálisan kiválasztott étteremmel. Ez akkor fontos, ha több egységet üzemeltetsz és telefonhívás vagy rendelésfelvétel közben tudod meg, melyik egységbe rendelne a vevő (például abból, melyik telefonszámot hívta).

Alatta találod a “Személyes adatok” dobozt. Az első mezőbe a nevét, a második mezőbe pedig a telefonszámát kell begépelni. Gépelés közben jobb oldalon megjelennek az előző vásárlók közötti találatok, tehát ha már rendelt tőletek, akkor név vagy telefonszám alapján megtalálhatod. Amennyiben új vásárló, akkor add meg a nevét és telefonszámát majd az oldal jobb tetején kattints a “Tovább” gombra. Ha visszatérő vásárló, akkor a jobb oldali találati listában kattints a vásárló nevére és már tovább is dob a rendszer a következő oldalra.

Szállítási adatok

Ezen az oldalon tudod kiválasztani a szállítás módját és helyét. Amennyiben elviteles rendelést szeretnél felvenni, akkor a jobb felső dobozban kell kiválasztani az “Elviteles” gombot.

Ha neked nem jelenik meg a rendelés típusa doboz az azért van, mert a beállításoknál nincs engedélyezve az elviteles rendelés. Adminisztrációs felületen a “Beállítások” alatt a “Kiszállítós” menüpont alatt tudod bekapcsolni az “Elviteles rendelések” kapcsolónál.

Az oldal jobb oldalán megjelennek a vásárló korábban mentett címei. Amennyiben visszatérő vásárló és már mentve van a címe, akkor csak kattints az adott címre a kiválasztáshoz. Ilyenkor bal oldalt még megjelenik egy módosító rész, ahol pontosíthatod a cím adatait. Ha ez megtörtént, akkor kattints jobb felül a “Cím mentése” gombra a továbblépéshez.

Tipp: egy mentett címre kétszer kattintva azonnal továbbmehetsz a következő lépésre, ezzel is gyorsítva a folyamatot.

Amennyiben a vásárló nem rendelkezik mentett címmel vagy új címre rendelne, akkor bal oldalon a cím keresése mezőbe kezdd el beírni a címet, utcát, házszámot. Ez a Google rendszerében keres, hogy pontos GPS koordinátákat tudjunk menteni a címhez. Ha nem elég pontos a találat, akkor irányítószámot is adj meg.

Rossz internet elérés esetén amikor a rendszer nem éri el a Google szolgáltatásait, nem fognak megjelenni találatok a keresett címre. Ilyenkor a doboz jobb alsó sarkában található narancssárga ceruza gombra kattintva tudod manuálisan megadni a cím összes adatát.

Kattints a megfelelő címre.

Itt még pontosíthatsz a cím adatain, például: épület, emelet, ajtó, csengő és megjegyzés szerint.

Minden kötelező adat megadása után az oldal jobb tetején a narancssárga “Cím mentése” gombra kattintva tudsz továbbmenni.

Zóna kiválasztás

Cím megadása után a rendszer feldobhat egy felugró ablakot ,ahol a mentett zónákat sorolja fel. Ez a következő esetekben fordulhat elő:

  • Nincs internet elérés, ezért a szerver nem tudja meghatározni melyik zónába történik a szállítás,

  • A Google rendszere nem tudott pontos GPS koordinátát visszaadni, amiből megállapítható a zóna,

  • Egyszerre több zóna is szállítja ezt a címet és a rendszer nem tudja eldönteni melyik a helyes,

  • A GPS koordináták alapján egy zóna sem tartozik a címhez, tehát a megadott zónákon kívül van.

Ebben az esetben kattintással kell kiválasztani a megfelelő zónát, de a rendelés végén az automata zóna választás is felülírható.

Rendelt termékek

A következő oldal a rendelt termékekről szól.

Bal oldalon látható a kiválasztott egység étlapja, csoportjai és termékei, jobb oldalon pedig az aktuális kosár.

A termékek felett van egy keresőmező, ahova szöveget beírva megjelennek alatta a találatok.

Csoportok

Csoportok adatai:

  • Vastagon szedve látható a csoport elnevezése,

  • Alatta pedig a csoport SKU azonosítója.

  • Amennyiben a csoport szürke, azt jelenti, hogy inaktiválva van az egész csoport vagy a benne lévő összes termék.

  • A csoportokat az adminisztrációs felületen lehet színezni, ilyenkor az egész csoport kap egy kiválasztott pasztell színt.

Egy csoportra kattintva megjelennek a benne lévő termékek.

Termékek

Itt, ahogyan a keresésnél is, az első elem egy vissza gomb, amire kattintva visszalépünk az összes csoport megjelenítéséhez.

Termékek adatai:

  • A doboz tetején megjelenik a termék képe, ha van beállítva,

  • Alatta vastagon szedve a termék neve,

  • Alatta pedig az ár és ha van akkor a kedvezményes ár.

Szimplán kattintva egy termékre megjelenik a kosárba rakás popup, ahol kiválaszthatóak a feltétek, mennyiség és megadható megjegyzés.

Duplán kattintva egy termékre azonnal a kosárba rakja egy mennyiséggel, ezzel is gyorsítva a rendelésfelvételt.

Feltétek és kiegészítők

A felugró ablakban bal felül látható a termék neve és egy információs gomb. Erre kattintva megjelenik a termék minden megadott adata, allergének, összetevők és nagyban megnyitható a termék képe is.

Alatta az aktuális választható feltét csoport feltétei. Amennyiben egy termékhez több feltét csoport is be van állítva akkor az külön lépésekben jelenik meg.

Jobb felül pedig a piros bezárás gomb és a narancssárga tovább gomb látható.

A feltétekre kattintva rendelhető a termékhez egy kiegészítő. Többször kattintva több mennyiséget ad hozzá. Hozzáadás után a feltét jobb oldalán megjelenik egy mínusz gomb amivel csökkenthető a mennyiség vagy törölhető a hozzáadott feltét.

Az utolsó lépésnél egy összesítő oldal jelenik meg. Itt látható:

  • kiválasztott feltétek,

  • a termék ára,

  • megjegyzés mező ahova a termékről lehet extra információt írni,

  • ha választható fél adag, akkor annak jelölése,

  • mennyiség választó.

Az utolsó lépésnél a narancssárga tovább gombra kattintva berakja a kiválasztott terméket a kosárba.

Kosár

Jobb oldalon az aktuális kosár látható. Megjelennek a választott termékek és azok minden fontos adata, az oldal alján pedig az összesített értékek: termékek ára, kedvezmény, csomagolás díja, kiszállítás díja és fizetendő végösszeg.

Terméket lehet törölni a kosárból, a terméknél a piros kuka gombra kattintva. Amennyiben be van kapcsolva vezetői PIN kód és a törléshez is engedélyezve van, akkor törlésnél meg kell adni a PIN kódot.

A terméknél és az egész kosárnál is megjelenik egy zöld kedvezmény gomb. Ez csak akkor látható, ha az adminisztrációs felületen meg lett adva kedvezmény és engedélyezve lett legalább a kosárra vagy a termékekre.

Amennyiben a rendelés végleges, akkor felül a tovább gombra kattintva lehet az összesítő oldalra elmenni.

Összesítő oldal

Az utolsó lépés a rendelés leadása előtt az összesítő oldal. Összesítő oldalon a következő adatok jelennek meg:

  • Bal oldalt látható a kosár összesítve,

  • alatta egy zóna választó az utólagos korrigálásra,

  • jobb oldalon a fizetési mód kiválasztása,

  • alatta egy rendelés kedvezmény, ha engedélyezve van,

  • alatta az időre rendelés megadása, ha engedélyezve van

  • alatta pedig az ÁFA-s számla kiállítás rész, ha engedélyezve van és rendelkezel megfelelő kiegészítő csomaggal.

Rendelés leadásához kattints a jobb felső “Tovább” gombra.

Választ kapott a kérdésére?