Ugrás a fő tartalomra

Futárok kezelése, rendelések teljesítése

Saját futáros rendelések kezelése és lezárása.

Több mint 2 hónappal ezelőtt frissítve

Ebben a cikkben kifejezetten a kiszállításos rendelések futárokhoz való rendeléséről, futárok kezeléséről és futár elszámolásról írunk.

Nem csak a telefonos, de a portálos és plugines, továbbá az éttermi honlapos rendelések feldolgozása is ugyanígy működik, amennyiben saját futár szállítja ki.

A funkció használatához minimum Alap csomagra van szükséged és engedélyezve kell lennie a kiszállításos rendeléseknek. Ezek mellett kell, hogy legyen beállított futárod.


Futár kezelő felület

A POS felületén alul a menüben a “Futárok” pontra kattintva éred el ezt a funkciót.

Bal oldalon láthatod az éppen folyamatban lévő kiszállításos rendeléseket, amelyek a “Futárra vár” státuszba kerültek. Amennyiben nem látsz itt egy rendelést sem, akkor az azért lehet, mert nincs megfelelő státuszban, lehet konyhán várakozik. A listában látható a rendelés azonosítója, címe, fizetendő/fizetett összeg és a fizetési mód.

Jobb oldalon azokat a futárokat láthatod, akiknél van már rendelés és várakoznak vagy éppen úton vannak. Úton lévő futárnál látható, hogy mióta van úton.


Rendelések kezelése

Folyamatban lévő kiszállításos rendeléseket hozzárendelhetsz a futárokhoz, ezáltal pontos lesz a futár elszámolás. Futár elszámolásról itt olvashatsz többet: futár elszámolás.

Rendelés hozzáadása futárhoz

Ahhoz, hogy a futárokhoz hozzárendelhess egy rendelést, a bal oldali sávban kattints a kérdéses rendelésre. Kijelölés után jobb felül kattints a “Futárhoz adás” gombra amire megjelenik egy felugró ablak a választható futárokkal. Válaszd ki a futárt és kattints a mentésre.

Hasznos tipp: egyszerre több rendelést is kijelölhetsz és hozzáadhatsz a futárhoz.

Futár rendelés elvétel

Amennyiben véletlen rossz futárhoz adtad a rendelést akkor a “Mégse” gombra kattintva tudod elvenni tőle.

Futár elindítása

Egy futárhoz már több cím is hozzá van rendelve akkor a futárnál jobb felül az “Elindult” gombra tudod elindítani. Ilyenkor elindul egy számláló, hogy mióta van úton a futár.

Elindult futártól csak akkor vehetsz el rendelést sztornózás nélkül, ha a beállításoknál engedélyezted a "Mégse gomb futár kiszállításnál".

Indulásnál az összes futárhoz rendelés státusza megváltozik “Futár elindult” státuszra.

Futár visszaérkezett

Amikor a futár teljesítette a rendeléseket és visszaérkezett, akkor az aktuális futárnál jobb felül a “Visszaért” gombra kell kattintani. Így minden hozzárendelt rendelés sikeresen teljesítődik.

Ha volt egy sztornó a kiszállított rendelések között akkor azt azelőtt kell sztornózni mielőtt visszaérkezettre állítod a futárt. Ez a lehetőség csak akkor jelenik meg, ha az adminisztrációs felületen engedélyezed.

Választ kapott a kérdésére?