Ebben a cikkben kifejezetten a kiszállításos rendelések futárokhoz való rendeléséről, futárok kezeléséről és futár elszámolásról írunk.
Nem csak a telefonos, de a portálos és plugines, továbbá az éttermi honlapos rendelések feldolgozása is ugyanígy működik, amennyiben saját futár szállítja ki.
A funkció használatához minimum Alap csomagra van szükséged és engedélyezve kell lennie a kiszállításos rendeléseknek. Ezek mellett kell, hogy legyen beállított futárod.
Futár kezelő felület
A POS felületén alul a menüben a “Futárok” pontra kattintva éred el ezt a funkciót.
Bal oldalon láthatod az éppen folyamatban lévő kiszállításos rendeléseket, amelyek a “Futárra vár” státuszba kerültek. Amennyiben nem látsz itt egy rendelést sem, akkor az azért lehet, mert nincs megfelelő státuszban, lehet konyhán várakozik. A listában látható a rendelés azonosítója, címe, fizetendő/fizetett összeg és a fizetési mód.
Jobb oldalon azokat a futárokat láthatod, akiknél van már rendelés és várakoznak vagy éppen úton vannak. Úton lévő futárnál látható, hogy mióta van úton.
Rendelések kezelése
Folyamatban lévő kiszállításos rendeléseket hozzárendelhetsz a futárokhoz, ezáltal pontos lesz a futár elszámolás. Futár elszámolásról itt olvashatsz többet: futár elszámolás.
Rendelés hozzáadása futárhoz
Ahhoz, hogy a futárokhoz hozzárendelhess egy rendelést, a bal oldali sávban kattints a kérdéses rendelésre. Kijelölés után jobb felül kattints a “Futárhoz adás” gombra amire megjelenik egy felugró ablak a választható futárokkal. Válaszd ki a futárt és kattints a mentésre.
Hasznos tipp: egyszerre több rendelést is kijelölhetsz és hozzáadhatsz a futárhoz.
Futár rendelés elvétel
Amennyiben véletlen rossz futárhoz adtad a rendelést akkor a “Mégse” gombra kattintva tudod elvenni tőle.
Futár elindítása
Egy futárhoz már több cím is hozzá van rendelve akkor a futárnál jobb felül az “Elindult” gombra tudod elindítani. Ilyenkor elindul egy számláló, hogy mióta van úton a futár.
Elindult futártól csak akkor vehetsz el rendelést sztornózás nélkül, ha a beállításoknál engedélyezted a "Mégse gomb futár kiszállításnál".
Indulásnál az összes futárhoz rendelés státusza megváltozik “Futár elindult” státuszra.
Futár visszaérkezett
Amikor a futár teljesítette a rendeléseket és visszaérkezett, akkor az aktuális futárnál jobb felül a “Visszaért” gombra kell kattintani. Így minden hozzárendelt rendelés sikeresen teljesítődik.
Ha volt egy sztornó a kiszállított rendelések között akkor azt azelőtt kell sztornózni mielőtt visszaérkezettre állítod a futárt. Ez a lehetőség csak akkor jelenik meg, ha az adminisztrációs felületen engedélyezed.